مقالات مراقبت پوست

روتین پوستی کامل برای پوست چرب

روتین پوستی کامل برای پوست چرب - آرایشی و بهداشتی درتا بیوتی Dortabeauty

همه ما پوستی صاف و شفاف، بدون هیچ جوش و آکنه ای میخوایم. اما آیا به همین اندازه برای سلامتی پوستمون تلاش میکنیم؟ اغلب افراد به بهونه های مختلف روتین پوستی رو پشت گوش میندازن. در صورتی که اگه روتین پوستی رو درست و اصولی انجام بدین حتی از داشتن پوست چرب هم لذت میرین.

احتمالا شما هم گلایه مند از داشتن پوستی چرب، دارین این مقاله رو مطالعه میکنین بلکه بتونین راهکاری برای خلاص شدن از شر چربی های اضافه پوستتون پیدا کنین. نگران نباشین؛ ما در این مقاله برای شما به طور تخصصی روتین پوستی پوست چرب رو توضیح میدیم. همچنین انواع محصولات مناسب برای روتین پوست چرب رو بهتون معرفی میکنیم تا با استفاده ازشون، کمکی به شما در کنترل کردن چربی پوستتون کرده باشیم.

خصوصیات و ویژگی های پوست چرب

پوست چرب

قبل از هر چیز یک بار دیگه برای شما ویژگی های پوست چرب رو میگیم و اون رو با پوست مختلط مقایسه میکنیم تا نوع پوستتون رو به اشتباه متوجه نشده باشین.

ویژگی های پوست چرب

بعد از شستن پوستتون با شوینده ملایم، چند دقیقه صبر کنین. یک دستمال بردارین و به ارومی روی پوستتون بکشین. به جای دستمال میتونین نوک انگشتتون رو هم روی نقاطی مثل پیشانی، بینی و چانه بکشین. چربی پوست روی انگشت یا دستمال کاملا مشخصه.

مقایسه پوست چرب و پوست مختلط
علت چرب بودن پوست چرب؟

مقایسه پوست چرب و پوست مختلط

تفاوت پوست مختلط و پوست چرب در اینه که پس از شست و شوی پوست مختلط، شما در گونه ها احساس خشکی میکنین. در صورتی که در بقیه نواحی صورت احساس چرب بودن و حتی براق بودن دارین. پس در پوست مختلط، شما ترکیبی از پوست چرب و پوست خشک رو به طور همزمان تجربه میکنین. اما اگه پوست چربی داشته باشین در همه نواحی صورت شما، پوستتون چربی زیادی تولید میکنه.   

علت های به وجود اومدن پوست چرب

چرا پوستمون چرب میشه؟ در حالت عادی پوست همه افراد به مقدار لازم و اندازه، چربی تولید میکنه تا پوست خشک نشه و رطوبت کافی رو داشته باشه. مشکل از جایی شروع میشه که غده های چربی پوستمون فعالیتشون افزایش پیدا میکنه و بیش از حد چربی ترشح میکنن. به دلایل زیر ممکنه نوع پوست شما چرب بشه:

عوامل ژنتیکی

این که ما چه نوع پوستی داشته باشیم توسط ژن هامون تعیین میشه. ژن ها با کنترل کردن اندازه غده های چربی، اون ها رو وادار به ترشح چربی میکنن. در واقع به عبارتی ساده تر هر چه اندازه غده های چربی بزرگ تر باشه میزان چربی ترشح شده توسط غده ها هم بیشتره. در حال حاضر ما نمیتونیم عوامل ژنتیکی‌مون رو تغییر بدیم؛ اما میتونیم با رعایت کردن روتین پوستی پوست چرب، چربی پوستمون رو کنترل کنیم و از شر جوش های متعدد و براقی پوستمون خلاص شیم.

استفاده از محصولات پوستی اشتباه

یکی از مهم ترین عواملی که میتونه در چرب شدن پوست شما نقش داشته باشه، استفاده از محصول اشتباه در روتین پوست چرب هست. اگه شما از محصولات مخصوص پوست چرب استفاده نکنین باعث افزایش کارکرد غده های چربی میشین و در نهایت پوستتون رو از بین میبرین. به همین دلیل حتما توضیحات درباره محصولات مختلف پوستی رو با دقت مطالعه کنین تا انتخاب درستی داشته باشین و پوستی صاف و شفاف رو به خودتون هدیه بدین.  

آب و هوا

امروزه ما همواره در معرض انواع آلودگی ها هستیم. این آلودگی ها باعث بسته شدن منافذ پوست ما میشن. منافذ پوست در واقع مسیر هایی هستن که پوست از طریق اون ها تبادل مولکول های هوا رو با سلول های پوست انجام میده. در صورت بسته شدن این منافذ با آلودگی ها، باید منتظر انواعی از جوش های چرکی و سر سیاه باشیم. علاوه بر این، مناطقی که آب و هوای گرم و مرطوب یا به عبارتی شرجی دارن هم باعث افزایش عملکرد غدد چربی میشن و در روند چرب شدن پوست تاثیر گذارن. همچنین ممکنه آلودگی ها باعث ایجاد مشکلی به نام پوست پرتقالی بشن:   

پوست پرتقالی

در واقع پرتقالی شدن پوست وقتی اتفاق میوفته که هوا و اکسیژن کافی به پوست نرسه. با نرسیدن هوای کافی به پوست، منافذ پوست بزرگ تر و باز تر میشن تا مسیر مسدود شده باز بشه و هوا به پوست برسه. گاهی اوقات اندازه این منافذ به قدری بزرگ میشه که  روی پوستمون کاملا به وضوح دیده میشه.    

این حالت، وقتایی که مدت زمان طولانی از آرایش های سنگین روی پوستمون استفاده میکنیم، وقتی که از شوینده و تونر مخصوص پوستمون استفاده نمیکنیم تا آلودگی ها رو از روی صورتمون پاک کنه و در نهایت موقعی که تنبلی میکنیم و با آرایش میخوابیم اتفاق میوفته. پس با رعایت کردن یک سری اصول ساده میتونیم از پرتقالی شدن پوستمون جلوگیری کنیم.    

تغذیه

بار ها برای همه ما پیش اومده که بعد از خوردن یک غذای چرب، جوشی مهمون صورتمون شده. پس فارغ از اینکه چه نوع پوستی دارین حتما از رژیم غذایی سالمی استفاده کنین تا هم بدن سالم تری داشته باشین و هم پوستتون مستعد جوش زدن نباشه.

بهترین و کامل ترین روتین پوستی برای پوست چرب

روتین پوستی پوست چرب

تا این جای مقاله حتما متوجه شدین که مراقبت از پوست چرب باید به صورت مداوم و روزانه، با محصولات پوستی با کیفیت و مناسب انجام بگیره تا بتونیم نتیجه خوبی بگیریم. در ادامه روتین پوستی پوست چرب رو به طور کامل برای شما توضیح میدیم.

بهترین روتین پوستی برای پوست چرب

  1. شست و شوی روزانه پوست:

در روتین پوستی شب و روز پوست چرب حتما صورتتون رو با یک شوینده مناسب بشورین. شست و شوی صورت رو یک بار در روز و یک بار در شب با یکی از محصولات ژل های شوینده یا فوم های شوینده انجام بدین. دقت کنین در ترکیبات این محصولات از سالیسیلیک اسید استفاده شده باشه تا به خوبی پاکسازی پوستتون رو انجام بده.  

  1. استفاده از تونر های مخصوص پوست چرب:

روی پوست تمیز شده از هر گونه مواد آرایشی و آلودگی، از تونر استفاده کنین تا به طور عمیق تر پوست رو تمیز کنه. بهترین تونر های مخصوص پوست چرب که در "روتین پوستی مناسب پوست چرب" استفاده میشن معمولا ملایم بوده تا به طور کامل چربی پوست رو از بین نبرن؛ چرا که در این صورت با مشکل بزرگ دیگه ای، یعنی خشکی پوست مواجه میشیم.

فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی درتا بیوتی با کیفیت ترین محصولات مراقبت پوستی رو برای شما موجود کرده تا دیگه در خرید محصولات برای روتین پوستی مناسب پوستتون مشکلی نداشته باشین.     

  1. لایه برداری پوست چرب:

برای لایه برداری باید از محصولات اسکراب های مختلف استفاده کنین. لایه برداری پوست باعث میشه سلول های مرده پوست جدا بشن. این کار به از بین رفتن جوش های سرسیاه کمک میکنه. اما حواستون باشه که در استفاده از اسکراب ها افراط نکنین. لایه برداری از پوستتون رو هفته ای یک بار در روتین پوستی مناسب پوست چرب قرار بدین.   

  1. از آبرسان استفاده کنین.

از آبرسان های بر پایه آب استفاده کنین. دقت کنین که محصولی که انتخاب میکنین داراری هیالورونیک اسید باشه. یک آبرسان خوب و مناسب برای روتین پوستی شب و روز پوست چرب، با مرطوب کردن و آبرسانی پوست عملکرد غدد چربی رو کاهش میده. 

  1. استفاده از ضد آفتاب رو فراموش نکنین:

از یک ضد آفتاب مناسب پوست چرب استفاده کنین تا جلوی رسیدن اشعه های مضر خورشید به پوست شما رو بگیره.

خرید محصولات مراقبت از پوست از فروشگاه اینترنتی درتا بیوتی

در نهایت فروشگاه اینترنتی درتا بیوتی در خدمت شماست تا بتونین با اطمینان و تضمین از طرف ما، بهترین و با کیفیت ترین محصولات برای استفاده در روتین پوستی پوست چرب خودتون رو خریداری کنین.   

دیدگاهتان را بنویسید