مقالات مراقبت پوست

روتین پوستی چیست؟ کاربرد روتین پوستی

روتین پوستی چیست؟ کاربرد روتین پوستی؟

روتین پوستی یکی از مراقبت‌ های لازم برای پوسته. همونطور که همه ما میدونیم، پوست صورت میتونه در زیبایی تاثیر خاصی بزاره؛ چرا که وجود جوش و یا جای جوش شفافیت پوست رو کاهش میده. احتمالا شما هم با دیدن پوست شفاف و صاف اغلب مدل‌ ها و بازیگر ها آرزوی داشتن پوستی مثل اون ها رو دارین. اما راز داشتن پوستی زیبا و سالم در چیه؟ چطوری باید از پوستمون مراقبت کنیم؟ میدونین چجوری میتونیم پوستی نرم و سالم بدون جوش و آکنه داشته باشیم؟ جواب همه این سوال ها در داشتن یک روتین پوستی خوب و مناسب با نوع پوستتون نهفته شده. در ادامه با ما همراه باشین که شما رو راهنمایی کنیم تا مراقبت از پوست رو به خوبی انجام بدین.  

روتین پوستی چیست؟

برای داشتن پوستی لطیف و سالم نیازه که از پوستمون به خوبی مراقبت کنیم. این مراقبت باید هر روز و به صورت مداوم انجام بشه تا بتونیم متوجه تاثیراتی که روی پوستمون اتفاق میوفته بشیم. پس روتین پوستی یکی از مهم ترین مراقبت هایی هست که اگه به صورت درست و اصولی انجام بشه باعث میشه تا مشکلات پوستی شما رفع بشه. حتی اگه هیچ مشکل پوستی ندارین هم بهتون پیشنهاد میکنیم از انجام دادن مراقبت پوستی متناسب با نوع پوستتون غافل نشین. این کار از به وجود اومدن هر نوع مشکلی برای پوست شما جلوگیری می کنه.

اما قبل از انجام روتین پوستی، شما باید نوع پوستتون رو بشناسین؛ چرا که محصولات مراقبتی برای هر نوع پوستی متفاوته و اگه به اشتباه استفاده بشن نه تنها نتیجه خوبی در پی ندارن بلکه شما رو به کلی از استفاده کردن از محصولات مراقبتی پوست دلسرد می کنن. ادامه مقاله رو با دقت مطالعه کنین تا اگه هنوز اطلاعی درباره انواع پوست ندارین با راهنمایی ما در متن زیر با نوع پوست خودتون آشنا شین.

انواع پوست و روتین پوستی مخصوص آن    

به طور کلی پوست همه انسان ها یکی از انواع پوست های نام برده شده در زیره. از هر پوستی باید طبق روتین پوستی مخصوص به خودش مراقبت بشه. با این مراقبت ها بعد از مدتی سالم ترین و بهترین پوست دنیا رو خواهید داشت که علاوه بر زیبایی و درخششی که به پوستتون میده باعث میشه که خیالتون از سلامت پوستتون هم راحت بشه. در ادامه برای شما چهار نوع پوست رو معرفی میکنیم و بهتون میگیم که چجوری باید از هر نوع پوست مراقبت کنین.    

پوست نرمال

پوست نرمال یکی از بهترین انواع پوسته. معمولا افراد دارای پوست معمولی، پوستی بدون جوش دارن؛ چرا که چربی پوستشون به اندازه هست و گاه و بی گاه شاهد جوش های ناشی از افزایش عملکرد منافذ چربی نیستن. همچنین از خشکی پوست هم رنج نمیبرن. اما پوست این افراد خیلی زود دارای چین و چروک میشه و به اصطلاح زود تر پیر میشه. پس اگه جزو این دسته از افراد هستین هم باید روتین پوستی برای پوست نرمال رو در برنامه روزانه خودتون قرار بدین تا پوستتون دچار تغییرات نا خوشایند نشه.

 

روتین پوستی مناسب پوست نرمال

روتین پوستی برای پوست نرمال  

معمولا افراد دارای پوست نرمال جوش و آکنه ای ندارن. به همین خاطر نیازی نیست از محصولات ضد جوش استفاده کنن و روتین پوستی راحت تری رو انجام میدن. برای روتین پوست نرمال بهتره که به شکل زیر عمل کنین.

صورتتون رو با آب ولرم و شوینده مناسب نوع پوستتون بشورین. دقت کنین شوینده ای که استفاده میکنین الکل نداشته باشه تا باعث خشکی پوستتون نشه. برای خرید شوینده مناسب پوست نرمال، پیشنهاد میکنیم حتما از فروشگاه اینترنتی درتا بیوتی دیدن کنین تا بهترین شوینده مناسب برای پوست نرمال رو با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنین.

استفاده از تونر ضروری نیست؛ چرا که پوست چربی بیش از اندازه نداره. هر چند اگه دوست دارین مواد مغذی مورد نیاز پوستتون رو تامین کنین، استفاده از تونر های دارای انواع ویتامین توصیه میشه.

برای رطوبت رسانی و آبرسانی پوست، میتونین از انواع سرم های مختلف با عملکرد های مختلف استفاده کنین. اما پیشنهاد میکنیم حتما استفاده از سرم ویتامین سی رو در برنامه روزانه خودتون قرار بدین. این سرم علاوه بر روشن سازی پوست، کمک میکنه تا پوستتون جوان تر و شاداب تر بشه.     

 از مرطوب کردن پوستتون به هیچ وجه غافل نشین. بهتره از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنین تا کار رطوبت رسانی به پوستتون رو به خوبی انجام بده.

و در نهایت از یک ضد آفتاب مناسب با پوستتون که توانایی محافظت از پوست رو در برابر تابش خورشید داره استفاده کنین.

 

 

پوست چرب

پوست چرب به مراقبت های زیادی نیاز داره و همیشه در معرض جوش و آکنه قرار داره. پس اگه جزو افرادی هستین که پوست چرب دارن باید به دقت روتین پوست چرب رو انجام بدین تا بتونین چربی پوستتون رو کنترل کنین و خودتون رو از شر ضایعات پوستی نجات بدین.

روتین پوستی کامل برای پوست چرب - آرایشی و بهداشتی درتا بیوتی Dortabeauty

 

روتین پوستی برای پوست چرب   

بهتره هر روز صورتتون رو یک بار صبح و یک بار شب قبل از خواب بشورین. شوینده ای که استفاده میکنین حتما باید مخصوص پوست چرب باشه تا چربی های اضافه رو از پوست شما پاک کنه.

با یک تونر مناسب پوست چرب، چربی های اضافه و آلودگی های پوست به خوبی پاک میشن.

بعد از شست و شو از کرم های آبرسانی که کیفیت بالایی دارن استفاده کنین.  

حتما یک لایه بردار یا اسکراب مناسب برای پوست چرب تهیه کنین تا با لایه برداری از پوستتون، کمتر مستعد جوش های سر سیاه و زیر پوستی باشین.

در نهایت از ضد آفتاب مناسب پوست چرب هم برای جلوگیری از رسیدن اشعه های مضر خورشید به پوستتون استفاده کنین.     

 

 

پوست خشک

با داشتن پوست خشک، باید تمرکزتون رو روی استفاده از مرطوب کننده های با کیفیت بزارین.

بهترین روتین پوستی مناسب پوست خشک

 

روتین پوستی برای پوست خشک

اگه جزو افرادی باشین که پوست خشکی دارن بعد از شست و شو، کاملا احساس میکنین که پوستتون داره کشیده میشه. این اتفاق به خاطره خشکی بیش از حد پوست میوفته. پس حتما از شوینده های ملایمی که حاوی روغن های آرگان، زیتون و... هستن استفاده کنین تا به پوستتون لطافت ببخشن.

بعد از شست و شو از مرطوب کننده استفاده کنین تا چربی های از دست رفته پوستتون رو جبران کنن و پوستی نرم داشته باشین.

در ضمن سعی کنین حتما از کرم های دور چشم استفاده کنین تا خشکی پوست باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشمتون نشه.

و در آخر هم از ضد افتاب مناسب پوست خشک استفاده کنین تا از پوستتون در برابر اشعه های مضر خورشید محفاظت کنه.

 

پوست مختلط

پوست مختلط یعنی ترکیبی از پوست چرب و خشک. شما در نواحی پیشانی، بینی و چانه پوست چربی دارین و در گونه ها احساس خشکی پوست میکنین.

روتین پوستی مناسب پوست مختلط

روتین پوستی برای پوست مختلط

با شوینده مناسب پوست مختلط صورتتون رو بشورین.

حتما از تونر پوست مختلط استفاده کنین تا آبرسانی به گونه ها و کنترل چربی نواحی چرب پوست رو انجام بده.

از مرطوب کننده مخصوص استفاده کنین تا هم قسمت خشک پوستتون رو آبرسانی کنه و هم باعث جوش زدن در نواحی چرب پوست نشه.

ضد آفتابی که انتخاب میکنین حتما بافت سبکی داشته باشه و ترکیباتش فاقد چربی باشه.    

 

 

خرید از فروشگاه اینترنتی درتا بیوتی

پوست شما از هر نوعی که باشه، فروشگاه اینترنتی درتا بیوتی محصولات لازم برای انجام روتین پوستی مناسب شما رو داره. پس اگه به دنبال خرید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب هستین حتما به سایت درتا بیوتی سری بزنین.

دیدگاهتان را بنویسید