مقالات مراقبت پوست

روتین پوستی کامل برای پوست حساس

روتین پوستی کامل برای پوست حساس
محتوای جدول

پوست سالم و شفاف یکی از معیار های بسیار مهم برای افراده. از این رو نوع پوستی که دارین میتونه در تعیین زیبایی شما تاثیر به سزایی داشته باشه. هیچ کدوم از ما مشکلات پوستی رو دوست نداریم و به دنبال راه حلی میگردیم تا بتونیم از پوست مون در برابر معضلات پوستی مراقبت کنیم. اما نکته ای که وجود داره این هست که هر چقدر هم که ما رژیم غذایی مناسب و سالم داشته باشیم و از سلامت هورمون ها هم اطمینان داشته باشیم، مهم ترین علت وجود مشکلات پوستی به نوع پوست ما مربوط میشه.

برای بر طرف کردن این موضوع، بهترین راه حلی که پیش روی ما قرار داره، استفاده از محصولات مراقبت از پوست با کیفیت در یک روتین پوستی منظم هست تا بتونیم پوست مون رو به خوبی کنترل کنیم و از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کنیم. یکی از انواع پوست که نیاز به مراقبت های اساسی داره، پوست حساس هست.

روتین پوستی پوست حساس باید به صورت مداوم انجام بشه تا بتونیم تاثیر فوق العادش رو بر روی پوستمون ببینیم. در ادامه درباره پوست حساس و مراقبت از پوست حساس اطلاعات مفیدی رو در اختیار شما قرار میدیم.        

تشخیص نوع پوست حساس

تشخیص شناسایی پوست حساس

دقت کنین که قبل از انجام روتین پوستی باید از نوع پوستتون به درستی مطلع باشین تا از محصولات اشتباه استفاده نکنین. افرادی که دارای پوست حساسی هستن معمولا بعد از شست و شوی صورت، دچار التهاب  و قرمزی پوست میشن. پوست این افراد همون طور که از اسمش مشخصه مستعد حساسیت دادن نسبت به هر چیزی هست.

پس مراقبت از پوست حساس باید به دقت و طبق اصول انجام بشه. همچنین روتین پوستی پوست حساس باید با محصولات کاملا متناسب با نوع پوست انجام بشه، در غیر این صورت حساسیت های پوستی رو در پی داره.   

ویژگی های پوست حساس

ویژگی های پوست حساس

پوست حساس با نشانه های زیر همراهه:

  • ممکنه که بعد از استفاده از محصولات آرایشی، ترکیباتی در این محصولات وجود داشته باشه که به اصطلاح به پوست شما نسازه و بهش حساسیت بدین.
  • معمولا پوست حساس دچار خارش میشه که یکی از بد ترین علائم این نوع از پوست هست. خارش پوست میتونه به حدی برسه که شما مجبور بشین برای آروم شدن پوستتون از محصول خاصی استفاده کنین.
  • پوست حساس میتونه نسبت به آب و هوای جدید هم واکنش نشون بده و دچار حساسیت بشه. به همین دلیل هست که مراقبت از پوست حساس معمولا با دردسر های زیادی همراهه.

علائم پوست حساس شامل خشک شدن پوست، قرمزی، خارش و ملتهب شدن پوست هست که بسته به شدت حساسیتی که پوست نسبت به محصولات و شرایط مختلف داره، میتونه حتی در طیف وضعیت پوستی وخیم قرار بگیره. به همین دلیل روتین پوستی پوست حساس باید کاملا جدی گرفته بشه.   

محصولات مراقبت از پوست حساس

محصولات مناسب مراقبت از پوست حساس

 دقیقا مثل بقیه انواع پوست که محصولات مراقبتی خاص خودشون رو دارن، پوست حساس هم یک سری از محصولات مراقبتی مخصوص به خودش رو داره. در ادامه انواعی از این محصولات رو معرفی میکنیم. 

شوینده ها

شوینده های پوستی یکی از مهم ترین محصولات مراقبت از پوست حساس هستن. چرا که پوست حساس باید کاملا تمیز نگهداری شه و با استفاده از شوینده، آلودگی ها و لوازم آرایشی روی پوست، تا حد مناسبی از بین میرن. شوینده های مخصوص پوست حساس از ترکیبات بسیار ملایمی تشکیل شدن و در تولید اون ها سعی شده که از هیچ گونه موادی که پوست شما رو تحریک میکنه استفاده نشده باشه.

تونر ها

با استفاده از تونر مخصوص پوست حساس، این بار پاکسازی پوست شما به صورت عمیق انجام میشه و بعد از استفاده از تونر میتونین از تمیز بودن پوستتون به طور کامل اطمینان داشته باشین. معمولا تونر هایی که در روتین پوستی پوست حساس استفاده میشن، حاوی آبرسان هستن تا خشکی پوست رو تا حد مطلوبی بر طرف کنن. همچنین به رفع قرمزی و ملتهب شدن پوست هم کمک میکنن.   

مرطوب کننده ها

از اون جایی که افراد دارای پوست حساس، خشکی پوست رو تجربه میکنن باید از مرطوب کننده استفاده کنن تا به بر طرف شدن خشکی پوستشون کمک کنه. مرطوب کننده مناسب پوست حساس باید بافت سبکی داشته باشه و فاقد چربی باشه. همچنین باید فرایند جذب سریعی داشته باشه تا به التیام پوست کمک کنه. توصیه میشه که در روتین پوستی پوست حساس دو تا سه بار در روز از مرطوب کننده استفاده بشه تا دیگه پوست دچار خشکی نشه.

حتما به این نکته توجه داشته باشین که اگه از برند های معروف و شناخته شده استفاده نمیکنین، موقع خرید مرطوب کننده ترکیباتش رو به دقت بررسی کنین. چک کنین که از موادی مثل الکل، اسانس و...  در مرطوب کننده استفاده نشده باشه؛ چرا که مشکلات زیادی رو برای پوست شما به همراه میاره.

سرم های پوستی  

احتمالا میدونین که سرم های پوستی با عملکرد های مختلفی تولید میشن و سعی در بر طرف کردن یک مشکل پوستی خاص رو دارن. معمولا بهترین سرم پوستی که در روتین پوستی پوست حساس استفاده میشه، سرم های آبرسان هستن. این سرم ها کار آبرسانی به پوست رو به طور قوی انجام میدن و کار تغذیه پوست به بهترین شکل ممکن انجام میشه. با استفاده از سرم پوستی آبرسان، رطوبت پوست حفظ میشه و در نهایت از خشکی و التهاباتی که به دنبالش برای پوست به وجود میان، پیشگیری میشه.  

ضد آفتاب

مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید، در همه روتین های پوستی وجود داره و اهمیت انجام این کار به قدری زیاده که حتی افرادی که روتین پوستی خاصی ندارن هم، میدونن که باید از ضد آفتاب استفاده کنن. پوست های حساس با قرار گرفتن در معرض آفتاب، جدا از ضرری که نور خورشید برای پوست داره، دچار قرمزی و در موارد شدید تر دچار لک های پوستی میشن. پس خرید ضد آفتاب مخصوص پوست حساس رو انجام بدین و این محصول مراقبتی فوق العاده رو همیشه همراه خودتون داشته باشین. هر چند ساعت یک بار روی پوستتون تمدیدش کنین تا مراقبت از پوست رو به درستی انجام بده.

بهترین روتین پوستی برای پوست حساس

بهترین روتین پوستی برای پوست حساس، به این ترتیب هست:

  1. شوینده
  2. تونر
  3. مرطوب کننده
  4. ضد آفتاب

مواردی که گفتیم محصولات مخصوص پوست حساس بودن که باید در روتین پوستی استفاده شن. البته در کنار این محصولات میتونین از ماسک های صورت و اسکراب ها هم استفاده کنین. اما حواستون باشه که خیلی از محصولات قوی و مختلف استفاده نکنین تا پوستتون دچار حساسیت نشه و به جاش استفاده از محصولات ملایم و با کیفیت رو در روتین پوستی تون قرار بدین.

روتین پوستی شب و روز پوست حساس

روتین شب و روز پوست حساس

درباره روتین پوستی پوست حساس در روز که به طور مفصل صحبت کردیم. اما درباره روتین پوستی پوست حساس در شب، به شدت توصیه میشه که از کرم های شب آبرسان استفاده کنین. این کرم های شب که یک محصول بی نظیر هستن، کار آبرسانی پوست رو به مدت طولانی انجام میدن و خشکی پوست رو تا حد زیادی بهبود میبخشن. 

نکاتی درباره مراقبت از پوست حساس

محصولات گوناگون رو روی پوستتون امتحان نکنین و به محض این که محصولی رو پیدا کردین که پوستتون باهاش سازگاری داشت، استفاده از همون محصول رو ادامه بدین و سعی کنین که تغییری در این روند به وجود نیارین.

پوست حساس به مراقبت های خاص شما نیاز داره و یکی از کار های مهمی که شما در این باره میتونین انجام بدین خرید محصولات مخصوص پوست حساس با کیفیت هست که از ترکیبات مرغوبی تولید شده و در واقع از یک برند شناخته شده و معتبر هست.

حتما از محصولاتی استفاده کنین که ملایم باشن و حاوی ترکیبات سنگین و قوی نباشن.

استفاده از مرطوب کننده رو جدی بگیرین. مرطوب کننده نه فقط برای پوست های حساس بلکه برای تمامی انواع پوست توصیه میشه. چرا که رطوبت رسانی به پوست، مشکلات عمده ای از پوست رو حل میکنه و در واقع مهم ترین کاری هست که باید برای پوست انجام بشه.

 

در نهایت

از پوستتون با حوصله و دقت مراقبت کنید، آب کافی بنوشید، رژیم غذایی سالم داشته باشین و از محصولات مراقبتی مخصوص پوستتون برای انجام روتین پوستی استفاده کنین. 

دیدگاهتان را بنویسید