مقالات مراقبت پوست

اصول استفاده از محصولات پوستی چیست؟ ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوست در روتین پوستی

اصول استفاده از محصولات پوستی چیست؟ ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست
فهرست مطالب

محصولات پوستی در دنیای امروز یکی از مهم ترین و اصلی ترین لوازم برای پیشگیری از مشکلات پوستی و همچنین رفع آن ها هستن. کمتر کسی پیدا میشه که با وجود فوایدی که انجام دادن روتین پوستی برای پوست ما در پی داره، مراقبت از پوستش رو در برنامه روزانه‌ش قرار نده. علاوه بر این با تبلیغات اکثر مدل ها و بلاگر ها، روتین پوستی کاملا در زندگی افراد جای خودش رو پیدا کرده و احتمالا شما هم که در حال خوندن این مقاله هستین، میخواین از پوستتون مراقبت کنین و به دنبال بهترین ترتیب استفاده محصولات روتین پوستی در روز هستین.

باید بدونین که روتین پوستی با استفاده از چند محصول مشخص انجام میشه که میتونن بسته به نوع پوستتون و مشکلات پوستی که به دنبال برطرف کردنشون هستین، تغییر کنن. البته بهترین محصولات روتین پوستی مثل تونر، مرطوب کننده، میسلار واتر، ضد آفتاب و سرم های پوستی از پایه ثابت های یک روتین پوستی با کیفیت هستن و شما با استفاده مداوم و اصولی از این محصولات، تاثیرات فوق العاده ای که بر پوستتون میزارن رو مشاهده میکنین. 

روتین پوستی

روتین پوستی و محصولات آن

اگه شما هم جزو افرادی هستین که روتین پوستی رو صرفا در حد شستن پوست صورتتون و هر از چند گاهی استفاده از ماسک های خانگی میدونین، با خوندن ادامه این مطلب قراره با دنیای جدیدی شامل انواع مختلفی از محصولات پوستی آشنا بشین. احتمالا شما هم با دیدن پوست صاف و درخشان اکثر مدل ها به دنبال راز زیبایی پوست اون ها میگردین. اما بدونین که پوست سالم، تنها با انجام روتین پوستی با استفاده از بهترین محصولات روتین پوستی به دست میاد.

شما با انجام دادن روتین پوستی صحیح و اصولی، پوستتون رو از هر نوع آلودگی پاک میکنین و علاوه بر این تغذیه رسانی به پوستون رو هم به خوبی انجام میدین. اما نکته ای که باید بهش با دقت توجه کنین اینه که هر کدوم از این محصولات باید به ترتیب استفاده بشن تا بتونن عملکردشون رو به درستی انجام بدن.

ترتیب استفاده محصولات روتین پوستی

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوست در روتین پوستی

با مشاهده تاثیراتی که روتین پوستی روی پوست افراد داشت، محصولات مراقبت پوستی زیادی وارد بازار شدن که هر کدوم تاثیرات خاص و بسیار مطلوبی رو برای پوست داشتن. از اون جایی که مراقبت از پوست در روز و شب میتونه متفاوت باشه محصولات روتین پوستی مخصوص شب و روز به صورت جداگونه تفکیک و تولید شدن تا بهترین اثرگذاری رو بر روی پوست شما داشته باشن.

 

ما در این مقاله تنها به توضیحاتی درباره ترتیب استفاده محصولات روتین پوستی در روز میپردازیم و اطلاعات مفیدی رو در اختیار شما عزیزان قرار میدیم.

ترتیب استفاده محصولات روتین پوستی در روز

در ادامه بهترین ترتیب استفاده محصولات روتین پوستی در روز رو برای شما آماده کردیم.

شوینده های پوستی

اولین و مهم ترین مرحله روتین پوستی، شست و شوی پوست صورت با استفاده از میسلار واتر و یا فوم های شست و شو هست. شاید فکر کنین که میسلار واتر فقط برای پاک کردن آرایش از روی پوست به کار میره. اما میسلار واتر قابلیت های زیادی مثل پاک کردن چربی های بیش از حد ترشح شده پوست و آلودگی هایی که بر روی پوست میشینه رو هم داره.

این نکته رو همیشه در خاطرتون داشته باشین؛ تا زمانی که پوستتون رو با استفاده از شوینده ها تمیز نکنین هیچ تاثیری از روتین پوستی که انجام میدین مشاهده نمیکنین. چرا که باید پوست به خوبی تمیز بشه و هیچ مواد اضافی روی پوست باقی نمونده باشه تا در مراحل بعدی روتین پوستی، محصولات جذب پوست بشن.

تونر

پاکسازی پوست به قدری اهمیت داره که توصیه میکنیم بعد از شوینده ها حتما از تونر استفاده کنین تا مطمئن بشین که پوستتون به خوبی تمیز شده. تونر به طور عمیق پوست رو از هر گونه مواد اضافی پاک میکنه. اینطوری شما مطمئن میشین که در مراحل بعدی مواد مغذی به پوست میرسن و میتونن جذب بشن. در ضمن تونر باعث متعادل شدن PH پوست میشه و حتی میتونه برای درمان مشکلات پوستی مثل جوش و آکنه هم استفاده بشه. تونر ها در انواع مختلفی وجود دارن و شما باید با توجه به نوع پوستی که دارین، بهترین تونر مناسب روتین پوستی تون رو خریداری کنین.  

سرم های پوستی

با استفاده از سرم پوستی، پوست به خوبی تغذیه میشه؛ چرا که سرم ها حاوی مواد بسیار مغذی برای پوست هستن. سرم های پوستی تنوع بالایی دارن و هر کدوم از اون ها بر یک عملکرد خاص تمرکز میکنن. برای مثال سرم ضد جوش و آکنه برای از بین بردن جوش ها و همچنین جلوگیری از ایجاد جوش های جدید استفاده میشه. سرم ضد پیری و چین و چروک باعث کلاژن سازی در پوست میشه و به پوست شما رو شاداب تر و جوان تر نشون میده. سرم های آبرسان، روشن کننده، مرطوب کننده، لایه بردار و ترمیم کننده هم تاثیری متناسب با اسمشون بر روی پوست شما میزارن.  

مرطوب کننده

مرطوب کننده یکی از بهترین محصولات روتین پوستی هست که اهمیت به شدت بالایی داره. در واقع از اسم مرطوب کننده این طور برداشت میشه که انگار فقط پوست های از نوع خشک باید ازش استفاده کنن. اما این رو بدونین که فارغ از هر نوع پوستی که دارین، مرطوب کننده باید در روتین پوستی تون قرار بگیره. مرطوب کننده کار آبرسانی به پوست رو انجام میده و باعث حفظ رطوبت موجود در پوست شما میشه. استفاده از مرطوب کننده فواید زیر رو در پی داره:

  • مرطوب کننده معمولا بعد از سرم پوستی استفاده میشه. علت این کار اینه که مرطوب کننده به جذب مواد مغذی که در مراحل قبل ازشون استفاده کردین کمک میکنه.
  • این محصول با حفظ رطوبت پوست در کاهش علائم پیری مثل چین و چروک ها تاثیر میزاره.
  • باعث بهبود ساختار و سلامت پوست میشه.
  • بر روی پوست به عنوان یک لایه محافظتی عمل میکنه و مانع از رسیدن آلودگی ها به پوست میشه.

 

کرم دور چشم

احتمالا برای شما هم پیش اومده که پوست اطراف چشمتون دچار چین و چروک های ریز و یا تیرگی بشه. پوست دور چشم بسیار نازک و حساسه. به همین دلیل باید به خوبی بهش رسیدگی بشه. کرم های دور چشم باعث میشن تا تیرگی های اطراف چشم شما کاهش پیدا کنه و همچنین در از بین رفتن خطوط ریز اطراف چشمتون هم موثرن.

بهترین سن شروع استفاده از کرم های دور چشم از بیست سالگی به بعد هست و بهتره که به صورت مداوم از این محصول استفاده کنین تا تاثیراتش در سن های بالا تر شگفت زدتون کنه.    

کرم ضد آفتاب

همه ما میدونیم که نور خورشید اشعه های مضری برای پوست ما داره. این اشعه ها علاوه بر این که باعث پیر شدن پوست و ایجاد چین و چروک میشن، از دلایل اصلی ایجاد لک های پوستی هستن. استفاده از ضد آفتاب جلوی رسیدن این اشعه ها به پوست رو میگیره و از پوست در مقابل نور خورشید محافظت میکنه. بعد از ضد آفتاب تقریبا انجام روتین پوستی تموم میشه. ضد آفتاب رو هر دو ساعت یک بار تمدید کنین تا دیگه نگرانی از بابت آسیب دیدن پوستتون نداشته باشین.   

لایه بردار و اسکراب

لایه برداری باعث شفاف شدن پوست میشه. با اسکراب کردن یا همون لایه برداری از پوست، سلول های مرده از سطح پوست جدا میشن و از تیره و کدر شدن پوستتون جلوگیری میکنین. علت این که لایه برداری از پوست رو در مراحل آخر روتین پوستی قرار دادیم اینه که لایه برداری از پوست نباید هر روز انجام بشه و این کار باعث آسیب دیدن به پوست میشه.

یک روز در هفته رو انتخاب کنین و اون روز رو به لایه برداری پوستتون اختصاص بدین. البته بسته به نوع پوستتون میتونه تعداد لایه برداری پوست بیشتر و یا کمتر بشه.   

ماسک های صورت

ماسک های صورت هم مانند لایه بردار ها نباید به صورت پشت سر هم و روزانه استفاده بشن، مگه در مواردی که مواد تشکیل دهنده شون بسیار ملایم باشه. ماسک صورت معمولا ترکیبی از مواد مغذی، ضد عفونی کننده و ضد التهاب هست که باعث میشه پوست پاکیزه، نرم و لطیف بشه. ماسک صورت های با کیفیت حتی میتونن جوش و آکنه رو درمان کنن و به صورت عمیق پوست رو آبرسانی کنن.

 

یادتون باشه که ...

به عنوان جمع بندی نهایی یادتون باشه که پوست صورت به مراقبت های خاص نیاز داره و برای این که پوست سالمی داشته باشین باید از بهترین محصولات روتین پوستی استفاده کنین و روتین پوستی رو یک اولویت مهم در زندگی تون قرار بدین. با نتیجه فوق العاده ای که محصولات مراقبت پوست با کیفیت روی پوستتون به جا میزارن، بهتون قول میدیم که روتین پوستی به راحتی به عادت روزانه تون تبدیل میشه. 

دیدگاهتان را بنویسید