مقالات مراقبت پوست

مراقبت از پوست چیست؟

مراقبت از پوست چیست ؟ - آرایشی بهداشتی درتا بیوتی

مراقبت از پوست به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف ما محسوب میشه. مخصوصا در دنیای امروز که انواع و اقسام محصولات مراقبت از پوست در برند های مختلف وجود دارن و شرایط برای داشتن پوستی سالم و لطیف کاملا مهیاست. تنها کاری که باید انجام بدیم خرید محصولات مراقبت از پوست و استفاده از اون هاست.

معمولا برای اغلب افرادی که پوستی دارای جوش و آکنه دارن و به دنبال بر طرف کردنشون هستن، سخته که انجام دادن روتین پوستی رو رعایت کنن، هر چند میدونن که تاثیرات این کار بر روی پوست شون فوق العاده خواهد بود و نتایج بی نظیری رو به همراه داره. علت این موضوع به این مربوط میشه که ما توقع داریم تنها بعد از یک بار رعایت روتین پوستی، فورا نتیجه رو ببینیم؛ با این که همچنین چیزی امکان پذیر نیست و باید صبر و حوصله داشته باشیم.

علاوه بر مراقبت از ظاهر پوست، ما باید به دنبال سلامت پوستمون هم باشیم. برای مثال اگه پوست چربی داریم به دنبال رفع چربی های اضافه پوستمون باشیم و اگه پوست خشکی داریم، از محصولاتی استفاده کنیم که کار آبرسانی به پوست رو به خوبی انجام بدن. پس باید بدونین چیزی که در روتین پوستی و مراقبت از پوست اهمیت زیادی داره داشتن تداوم و استفاده از محصولات مراقبت از پوست، با کیفیت مناسب هست.

در ادامه درباره راه هایی که میتونین از پوست تون مراقبت کنین، اطلاعاتی رو در اختیارتون میزاریم.   

انواع پوست (خشک، چرب، نرمال، مختلط، حساس)

انواع پوست

برای مراقبت از پوست اول از همه باید بتونیم نوع پوستمون رو به خوبی بشناسیم. نوع پوست ما به عوامل مختلفی بستگی داره. عوامل ژنتیکی، تغذیه، عوامل هورمونی و... میتونن در تعیین نوع پوست بسیار تاثیر گذار باشن.

پوست خشک

اگه بعد از شستن پوست صورت مدام احساس کشیدگی و خارش در پوست دارین نوع پوست شما خشک هست. این نوع از پوست قابلیت حفظ رطوبت رو نداره و به همین دلیل دائما دچار پوسته پوسته شدن میشه.

پوست حساس

افرادی که دارای پوست حساس هستن معمولا از قرمزی و ملتهب شدن پوست رنج میبرن. این افراد نباید از هر محصولی استفاده کنن و باید کاملا مراقب باشن. اما موضوع حساسیت این نوع پوست تنها محدود به لوازم و محصولات آرایشی و بهداشتی نمیشه. بلکه ممکنه فرد به هر چیزی مثل آب و هوای آلوده هم واکنش نشون بده. پس استفاده از محصولات مراقبت از پوستی که باعث حساسیت کمتر بشه و پوست رو آروم کنه یکی از مهم ترین دغدغه ها برای افراد با پوست حساس هست.

پوست چرب

پوست چرب در اغلب موارد با جوش ها و آکنه ها درگیره و افراد دارای این نوع پوست به دنبال بر طرف کردن چربی بیش از حد پوستشون هستن. این که محصول بتونه چربی پوست رو به خوبی کنترل کنه جزو مهم ترین ویژگی هایی هست که باید داشته باشه و افراد با پوست چرب باید به این موضوع توجه کنن.

پوست مختلط

مراقبت از پوست مختلط کار دشواری هست. باید تمام سعی تون رو کنین که قسمت های چرب صورت مثل پیشانی و بینی و هم چنین قسمت های خشک صورت مثل گونه ها و چانه رو تفکیک کنین و از محصولات مخصوص پوست چرب استفاده کنین تا هم از بین بردن چربی های اضافه قسمت های چرب انجام بشه و هم خیال تون از بابت آبرسانی به قسمت های خشک صورت راحت بشه.

پوست نرمال

پوست نرمال همون طور که مشخصه نیاز و مشکل پوستی خاصی نداره. معمولا هیچ خبری از جوش، آکنه، لک و ضایعات پوستی دیگه نیست و پوست کاملا نرماله. اما این به معنی نداشتن روتین پوستی خاصی برای این نوع از پوست نیست. با توجه به شرایط محیطی زندگی و آلودگی های بیش از حد محیط، پوست نرمال میتونه دچار تغییرات بشه و از حالت سالم بودن هم خارج بشه. پس اگه فکر کردین که با داشتن پوست نرمال، نیازی به مراقبت از پوست ندارین، سخت در اشتباهین.

روتین پوستی 

روتین پوستی نقش مهمی در کیفیت و سلامت پوست ما داره. بر خلاف چندین سال پیش که شستن صورت با استفاده از مواد شوینده طبیعی و محدود انجام میشد، امروزه ما انواعی از محصولات مراقبت از پوست رو در اختیار داریم که استفاده از هر کدوم اون ها فواید خاصی برای پوست ما داره.

نکته ای که در این جا وجود داره این هست که  این محصولات مراقبت از پوست معمولا به صورت منحصر به فرد تولید میشن و برای هر نوع پوستی به تفکیک در بازار وجود دارن. تولید محصولات مراقبت از پوست به قدری با دقت و تمرکز بالا انجام میشه که برای روتین پوستی هر نوع پوست، از ترکیبات و مواد متفاوتی نسبت به محصولات انواع دیگه پوست استفاده میشه و یا از وجود مواد خاصی در اون محصول جلوگیری میشه.

به طور کلی روتین پوستی برای پوست های خشک، حساس، چرب، مختلط و نرمال انجام میشه و تمرکز روتین پوستی برای رفع مشکلات هر نوع پوست متفاوت هست. در ادامه توضیحات بیشتری میدیم.

  • مراقبت از پوست خشک: تلاشی که باید برای مراقبت از پوست خشک انجام بدیم، تمرکز بر روی آبرسانی و مرطوب کردن پوست صورت هست تا جلوی ایجاد هر گونه مشکلی برای پوست مون رو بگیریم.
  • مراقبت از پوست حساس: از اون جایی که ممکن هست که پوست حساس نسبت به هر ترکیب جدیدی واکنش نشون بده، باید حواسمون باشه که از محصولات مراقبت از پوست ملایم استفاده کنیم تا پوستمون حساس نشه. همچنین هنگام خرید محصولات مراقبتی حتما ترکیبات و مواد تشکیل دهنده محصول رو چک کنیم و از نداشتن ترکیب حساسیت زا اطمینان حاصل کنیم.
  • مراقبت از پوست چرب: پوست چرب همواره مستعد جوش و آکنه هست. چون که این اتفاق به خاطر بالانس نبودن مقدار چربی پوست اتفاق میوفته، پس باید از محصولاتی استفاده کنیم که توانایی کنترل کردن و از بین بردن چربی های اضافه پوست رو داشته باشن.
  • مراقبت از پوست مختلط: پوست مختلط یکی از انواع پوست هست که معمولا برای مراقبت ازش، یا چالش های مختلفی رو به رو میشیم. از اون جایی که قسمتی از پوست صورت خشک و قسمت دیگه اون چرب هست باید حواسمون باشه که چجوری بدون بهم ریختن پوست ازش مراقبت کنیم. همچنین در خرید محصولات مراقبت از پوست مختلط باید با دقت عمل کنیم. محصولاتی که استفاده میشن باید از برند های معتبر و اورجینال باشن تا از توانایی و عملکرد شون مطمئن باشیم.
  • مراقبت از پوست نرمال: پوست نرمال با این که هیچ مشکل خاصی برای رفع کردن نداره، خیلی سریع و در سن های پایین تر دچار چین و چروک های پوستی میشه. پس باید از محصولات ضد چین و چروک برای این نوع از پوست استفاده بشه تا در آینده هم پوستی شفاف داشته باشین.

مراقبت های پوستی روزانه

مراقبت های پوستی روزانه

حالا که درباره انواع پوست و روتین پوستی صحبت کردیم باید مراقبت هایی در طول روز انجام دهیم تا پوستی شاداب داشته باشیم و به سلامت پوستمون کمک کنیم.

فرقی نداره که چه نوع پوستی داریم، باید از محصولات زیر در روتین پوستی استفاده بشن. تفاوت بین روتین های پوستی در نوع محصول خریداری شده، تعداد استفاده محصول در روز و مقداری از محصول هست که در این دفعات استفاده میکنیم.

از شوینده استفاده کنین.

قبل از هر روتین پوستی باید ابتدا تمیز کردن پوست صورت رو انجام بدین. واضحه که اگه پوست صورت پاکیزه نباشه انجام دادن روتین پوستی هیچ فایده ای برای ما نخواهد داشت. چرا که آلودگی های نشسته بر روی صورت مانع از رسیدن مواد مفید محصولات مراقبتی به پوست میشن و عملا کار ما بی فایده خواهد بود. شوینده مناسب برای هر نوع پوست متفاوته و به یاد داشته باشین که خرید محصولات مراقبت از پوست رو با توجه به نوع پوست انجام بدین.

تونر فراموش نشه.

درسته که شوینده و تونر تقریبا مثل هم عمل میکنن؛ اما تونر عمیق تر و دقیق تر پاکسازی پوست از آرایش، چربی و آلودگی ها رو انجام میده. استفاده از تونر بعد از شوینده باعث میشه که علاوه بر تمیزی بیشتر پوست، PH پوست هم به خوبی تنظیم و کنترل بشه.

معجزه سرم پوستی

سرم های پوستی یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست هستن که به طور اختصاصی برای رفع یک نیاز پوستی به کار میرن. پس همون طور که میتونین حدس بزنین انواعی از سرم های پوستی برای بر طرف کردن جوش و آکنه، از بین بردن چین و چروک، آبرسانی، جوان سازی و روشن کننده وجود دارن و شما با توجه به خواسته ای که از سرم پوستی انتظار دارین خرید محصول مناسب رو انجام میدین.

کرم دور چشم بزنین.

احتمالا در بیشتر سایت های محصولات پوستی انواعی از کرم های دور چشم در برند های مختلف رو دیدین. اغلب مردم با پوست اطراف چشمشون مشکلات زیادی مثل تیرگی های زیر چشم و چین و چروک های ریز اطراف چشم دارن و بیشتر اوقات برای حل این موضوع درگیر هستن. بهترین کاری که میتونین انجام بدین استفاده از کرم های دور چشم هست. این کرم ها یک محصول عالی برای کاهش تیرگی های زیر چشم و همچنین برای از بین بردن خطوط ریز اطراف چشم هستن.

مرطوب کننده استفاده کنین.

مهم ترین کاری که برای مراقبت از پوست تون میتونین انجام بدین استفاده کردن از مرطوب کننده هست. میشه گفت با کمک مرطوب

کننده مشکلات بزرگی از پوستتون قابل حل میشن. چرا که مرطوب کننده با حفظ رطوبت و آبرسانی عمیق به پوست کار شما برای داشتن پوستی سالم رو راحت تر میکنه.

ضد آفتاب بزنین.

همه ما درباره مضراتی که اشعه خورشید برای پوست داره اطلاع داریم. باید برای مراقبت از پوست صورت مون قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنیم تا مانع از سوختگی و آسیب دیدن پوست صورتمون بشه.

محصولات مراقبت از پوست بدن

 

مراقبت از پوست بدن

تا به این جا فقط درباره محصولات مراقبت از پوست صورت صحبت کردیم. اما باید بدونیم که پوست بدن هم به اندازه پوست صورت نیاز به مراقبت داره و باید از محصولات مراقبت از پوست بدن هم استفاده کنیم. چند نمونه از محصولات رو در ادامه برای شما مثال میزنیم.

اسکراب و لایه بردار

فراموش نکنین که هفته ای یک بار از لایه بردار بدن استفاده کنین تا سلول های مرده پوستتون پاکسازی بشن و پوستتون شفاف بشه. این کار جلوی تجمع سلول های مرده پوست و آلودگی ها رو میگیره و حتی در پیشگیری از جوش های بدن هم موثره.

لوسیون بدن

لوسیون بدن تقریبا به عنوان مرطوب کننده برای بدن شناخته میشه، با این تفاوت که اسانس داره تا بدن از بوی خوبی برخوردار بشه. بهتره بعد از هر بار استحمام از لوسیون استفاده کنین تا پوست بدنتون هم آبرسانی بشه.

شامپو بدن

این محصول برای بدن تقریبا نقش شوینده برای صورت رو داره. با استفاده کردن از شامپو بدن پوستی تمیز و خوش بو خواهید داشت. در ضمن این محصول باعث لطافت و نرمی پوست بدن میشه.

خرید محصولات مراقبت از پوست  

فروشگاه اینترنتی درتا بیوتی محصولات مراقبت از پوست با کیفیت رو با بهترین قیمت برای شما عزیزان موجود کرده و میتونید خرید محصول مورد نظر خودتون رو از این سایت محصولات پوستی انجام بدین.

تا به این جا فقط درباره محصولات مراقبت از پوست صورت صحبت کردیم. اما باید بدونیم که پوست بدن هم به اندازه پوست صورت نیاز به مراقبت داره و باید از محصولات مراقبت از پوست بدن هم استفاده کنیم. چند نمونه از محصولات رو در ادامه برای شما مثال میزنیم.

اسکراب و لایه بردار

فراموش نکنین که هفته ای یک بار از لایه بردار بدن استفاده کنین تا سلول های مرده پوستتون پاکسازی بشن و پوستتون شفاف بشه. این کار جلوی تجمع سلول های مرده پوست و آلودگی ها رو میگیره و حتی در پیشگیری از جوش های بدن هم موثره.

لوسیون بدن

لوسیون بدن تقریبا به عنوان مرطوب کننده برای بدن شناخته میشه، با این تفاوت که اسانس داره تا بدن از بوی خوبی برخوردار بشه. بهتره بعد از هر بار استحمام از لوسیون استفاده کنین تا پوست بدنتون هم آبرسانی بشه.

شامپو بدن

این محصول برای بدن تقریبا نقش شوینده برای صورت رو داره. با استفاده کردن از شامپو بدن پوستی تمیز و خوش بو خواهید داشت. در ضمن این محصول باعث لطافت و نرمی پوست بدن میشه.

خرید محصولات مراقبت از پوست  

فروشگاه اینترنتی درتا بیوتی محصولات مراقبت از پوست با کیفیت رو با بهترین قیمت برای شما عزیزان موجود کرده و میتونید خرید محصول مورد نظر خودتون رو از این سایت محصولات پوستی انجام بدین.

دیدگاهتان را بنویسید