مقالات مراقبت پوست

روتین پوستی کامل برای پوست نرمال

روتین پوستی مناسب پوست نرمال - لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی درتا بیوتی Dortabeauty

پوست نرمال یکی از بهترین و کم دردسر ترین پوست هاست. پس اگه پوست نرمالی دارین ازخوش شانس ترین افراد هستین. شاید فکر کنین با داشتن پوست نرمال دیگه نیازی به روتین پوستی ندارین. اما باید بهتون بگیم که روتین پوستی صرفا مخصوص پوست های چرب، خشک یا مختلط نیست. بلکه روتین پوست نرمال هم وجود داره.

پوست نرمال با همه خوبی هایی که داره یک ایراد بزرگ رو شامل میشه. اونم این هست که پیر شدن پوست رو سریع تر تجربه میکنه. به همین دلیل باید روتین پوستی پوست نرمال رو انجام بدین تا هر چقدر که ممکنه روند پیری پوست رو به تعویق بندازین. فقط این نیست؛ اکثر ما در شهر های بزرگ و پر جمعیت زندگی میکنیم. هوای این شهر ها به شدت آلوده هستن. این آلودگی تاثیرات ناگواری روی پوست ما میزاره. پس باید روتین مناسبی رو داشته باشیم تا با پاک کردن عمیق آلودگی ها، به پوستمون اجازه نفس کشیدن بدیم.   

پوست نرمال چیست؟ ویژگی های پوست نرمال

پوست نرمال چیست؟

پوست نرمال از کمبود یا افزایش بیش از حد هیچ موادی در پوست رنج نمیبره. تعادل در پوست نرمال به خوبی برقراره. روتین پوستی پوست نرمال بی دردسر و راحته؛ اما خیال نکنین که میتونین از انجام دادن روتین پوست نرمال در برین؛ چون اگه به پوستتون نرسین هر لحظه ممکنه دچار تغییرات بشه. پس سعی کنین حتما تایم مشخصی رو برای انجام روتین پوستی در نظر بگیرین و با عادت کردن بهش، به عنوان یک برنامه ثابت به طور روزانه و مستمر انجامش بدین.    

ویژگی های پوست نرمال:

  • به ندرت جوش و آکنه رو تجربه میکنه؛ چرا که چربی پوست نرمال به میزان کافی ترشح میشه و دردسری درست نمیکنه.
  • صاف و یکدسته.
  • معمولا از رطوبت کافی برخورداره.
  • اندازه منافذ پوست کوچیکه و به سختی قابل مشاهده هستن.
  • دچار ملتهب شدن و قرمز شدن نمیشه.
  • حساسیت کمتری رو تجربه میکنه.

همون طور که خوندین پوست نرمال واقعا از بهترین نوع پوسته. اما توجه داشته باشین عواملی هستن که باعث تغییرات ناخواسته در پوست ما میشن. به چند مورد از این عوامل در ادامه اشاره میکنیم.

 

تاثیر غذای چرب بر روی پوست نرمال

 

تغذیه چرب و نامناسب

تا حد ممکن کمتر از غذاهای چرب و فست فود ها مصرف کنین. با این کار هم سلامت بدن و هم سلامت پوستتون رو تضمین میکنین.

 

مضرات خوایدن با آرایش بر روی پوست نرمال

خوابیدن با آرایش

اگه بخوایم به یکی از بدترین بلا هایی که میتونین سره پوستتون بیارین اشاره کنیم، باید خوابیدن با آرایش رو نام ببریم. خوابیدن با آرایش باعث باز شدن بیش از حد منافذ پوستتون میشه و بعد از مدتی به پوست پرتقالی دچار میشین. پس سعی کنین همیشه یک پاک کننده آرایش یا فوم شست و شوی ملایم همراه خودتون داشته باشین تا حتی در شرایط برنامه ریزی نشده هم بتونین آرایش رو از روی پوستتون پاک کنین.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن باعث از بین رفتن رطوبت پوست میشه و کم کم بعد از مدتی پوستتون رو خشک میکنه. همچنین دود سیگار باعث بستن منافذ پوست میشه و در نهایت جوش و آکنه رو به وجود میاره.

روتین پوستی کامل شب و روز مناسب پوست نرمال

روتین پوستی پوست نرمال

تنها با چند محصول ساده روتین پوستی مناسب پوست نرمال رو انجام بدین. دقت کنین که خرید محصولات بهداشتی مناسب پوستتون رو با حوصله انجام بدین. از استفاده کردن محصولات چرب خودداری کنین تا باعث جوش زدن پوستتون نشه. همچنین همیشه از محصولات مخصوص پوست نرمال اصل و از برند های معروف استفاده کنین. یادتون نره که ارزون بودن بیش از حد قیمت، بی دلیل نیست و قطعا در آینده برای ما مشکلات پوستی رو به همراه میاره.   

روتین پوستی شب و روز پوست  نرمال

حتما در روتین پوستی پوست نرمال استفاده از محصولات زیر رو قرار بدین. 

شست و شوی پوست

یک شوینده ملایم میتونه آلودگی ها رو از پوست شما پاک کنه؛ بدون اینکه باعث خشکی پوست شما بشه. میتونین از فوم های شست و شوی پوست نرمال که دارای هیالورونیک اسید هستن استفاده کنین. در کل نکته ای که باید در انتخاب شوینده ها بهش دقت کنین اینه که الکل نداشته باشن. 

تونر

با کمک تونر پاکسازی پوستتون به خوبی تکمیل میشه. تونر به صورت عمیق پوست شما رو از هر گونه آلودگی و چربی های اضافه پاک میکنه تا جوش و دیگر ضایعات پوستی رو برای شما ایجاد نکنن.

همون طور که بالا تر هم اشاره کردیم متاسفانه پوست های نرمال در سن های پایین تری دچار چین و چروک میشن. به همین علت استفاده از محصولات ضد چروک و ضد پیری که در زیر معرفی کردیم به شدت پیشنهاد میشه.     

استفاده از سرم ویتامین سی برای جوان سازی پوست

در بهترین روتین پوستی برای پوست نرمال، استفاده از سرم ویتامین سی نقش پر رنگی داره. سرم ویتامین سی روند پیر شدن سلول های پوست رو به تاخیر میندازه. همچنین با روشن کردن و شفاف سازی پوست، در جوان به نظر رسیدن تاثیر میزاره.  

استفاده از انواع کرم ها و سرم های ضد چروک برای جلوگیری از پیر شدن پوست

کرم های ضد چروک در برند های مختلفی به بازار عرضه شدن. اگه بخوایم چند مورد از بهترین آن ها رو نام ببریم باید به کرم های ضد چروک سینره، سی‌گل، هیدرودرم، آردن، دکتر ژیلا، کاپریس و نئودرم اشاره کنیم. علاوه بر محصولات کرمی، از سرم های ضد پیری این برند ها هم میتونین استفاده کنین.  

مرطوب کننده و آبرسان

مرطوب کننده و آبرسان در تمامی روتین های پوستی وجود دارن. حفظ رطوبت پوست بسیار مهمه و باید حتما در روز از مرطوب کننده استفاده کنین. مرطوب کننده ای رو انتخاب کنین که بر پایه آب باشه تا بتونه به بهترین شکل ممکن آبرسانی به پوستتون رو انجام بده.  

ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب ربطی به آفتابی بودن یا برفی بودن هوا نداره و باید حتما در روتین پوستی پوست نرمال قرار بگیره. هر وقت که تونستین از ضد آفتاب استفاده کنین تا از پوستتون در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنه. یادتون نره که حتما از ضد آفتاب سازگار با پوستتون استفاده کنین.

خرید از فروشگاه اینترنتی درتا بیوتی

اگه به دنبال انجام بهترین روتین پوستی برای پوست نرمال هستین پس قطعا باید به دنبال خرید بهترین محصولات هم باشین. فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی درتا بیوتی بهترین محصولات پوستی اورجینال رو برای شما موجود کرده تا با خرید آن ها هر چه سریع تر روتین پوستی مناسب پوست نرمال رو انجام بدین. هر محصول ایرانی یا خارجی با کیفیتی رو میتونین در فروشگاه درتا بیوتی پیدا کنین و خرید مورد نظرتون رو با خیال راحت انجام بدین. 

دیدگاهتان را بنویسید