مقالات مراقبت پوست

روتین پوستی کامل برای پوست مختلط

روتین پوستی کامل برای پوست مختلط در شب و روز - لوازم آرایشی و بهداشتی درتا بیوتی

پوست مختلط به صورت ترکیبی از پوست چرب و پوست خشک احساس میشه. یعنی بعضی از قسمت های پوست شما چربی بیش از حد تولید و ترشح میکنه و در مقابل در نواحی دیگه پوست، غدد چربی کم کار شدن و پوست خشکی رو به وجود آوردن. نواحی چرب پوست شامل پیشانی، بینی و گاهی اوقات چانه هستن. در قسمت گونه ها، پوست اطراف لب و گاهی اوقات در اطراف چانه پوستی خشک در انتظارمونه.  

روتین پوستی پوست مختلط باید به صورت اصولی و با دقت انجام بشه. چرا که در واقع شما دارین از دو نوع پوست، مراقبت پوستی رو انجام میدین. مقاله زیر رو مطالعه کنین و بهترین روتین پوستی برای پوست مختلط رو با کمک محصولات ما انجام بدین.

شناسایی پوست مختلط چگونه است؟ مشخصات پوست مختلط
شناسایی پوست مختلط چگونه است؟ مشخصات پوست مختلط

روشی برای تشخیص نوع پوست مختلط

اول از همه باید مطمئن باشین که نوع پوست شما مختلطه؛ چرا که اگه به اشتباه  نوع پوستتون رو متوجه بشین و مثلا پوست چربی داشته باشین، از محصولات نادرست استفاده میکنین و پوستتون به کلی آسیب میبینه. با روش زیر نوع پوستتون رو به درستی تشخیص بدین.   

از کجا بفهمم نوع پوستم مختلطه؟

ابتدا با یک شوینده ملایم صورتتون رو بشورین. اجازه بدین که صورتتون خشک بشه. این کار رو، به آرامی بدون کشیدن حوله روی پوست انجام بدین و یا چند دقیقه منتظر بمونین تا پوست خودش خشک بشه. بعد از مدتی حدود نیم ساعت تا یک ساعت پوست صورتتون رو بررسی کنین. انگشتتون یا دستمال رو روی پیشانی، بینی و چانه خود بکشین. احتمالا به راحتی متوجه چربی میشین. سپس پوست اطراف لب و گونه ها رو چک کنین. باید در گونه ها احساس کشیدگی داشته باشین و پوست اطراف لبتون پوسته پوسته شده باشه.   

 

عوامل تاثر گذار در مختلط شدن پوست
چه عواملی باعث مختلط شدن پوست می شوند؟

چه دلایلی باعث مختلط شدن پوست میشن؟

در بین هر یک از عواملی که ممکنه وجود داشته باشن، عوامل ژنتیکی نقش پر رنگی ایفا میکنه. چرا که ژن های ما یکی از اصلی ترین ساختار هایی هستن که ویژگی های ما رو تعیین میکنن. جالبه بدونین که عوامل ژنتیکی قابل تغییر نیستن؛ اما میتونین با انجام روتین پوستی پوست مختلط به خوبی پوستتون رو کنترل کنین.

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی بی کیفیت و نادرست یکی دیگه از دلایلی هست که در مختلط شدن نوع پوست تاثیر گذاره. هیچ وقت از محصولات نا شناخته و بی کیفیت صرفا به دلیل پایین تر بودن قیمتشون استفاده نکنین. پوست ما بسیار حساسه و اگه در ترکیبات محصولی که استفاده میکنیم مواد شیمیایی و حتی تاریخ مصرف گذشته به کار رفته باشه، پوستمون به شدت آسیب میبینه. پس تا جای ممکن سعی کنین محصولات برند های شناخته شده رو خریداری کنین و یا استفاده از محصولات طبیعی و ماسک های خانگی رو در روتین پوست مختلط قرار بدین.

روتین پوستی برای پوست مختلط

همونطور که بالا تر هم گفتیم مراقبت از پوست مختلط کار سختیه و به صبر و حوصله زیادی نیاز داره. اما نتیجه انجام دادن روتین پوست مختلط نتایج بسیار شگفت انگیزی خواهد داشت که قطعا تلاش و صبر شما رو به خوبی جبران میکنه.    

 

بهترین روتین پوستی پوست مختلط
بهترین روتین پوستی پوست مختلط

روتین پوستی شب و روز پوست مختلط

در انتخاب محصولات مراقبت پوستی که در روتینمون استفاده میکنیم باید بسیار محتاطانه عمل کنیم؛ چرا که در واقع داریم برای دو نوع پوست چرب و خشک روتین پوستی رو انجام میدیم. در صورتی که به ناحیه اشتباه محصول اشتباه بزنیم باعث از بین رفتن بیشتر تعادل میشیم و پوستمون رو ناخواسته از بین میبریم.

البته جای نگرانی نیست. ما در انتهای مقاله به شما فروشگاه اینترنتی درتا بیوتی رو معرفی میکنیم که برای هر نوع پوست محصولات خاص همان نوع پوست رو دارن. در ادامه به شما محصولات روتین پوستی پوست مختلط رو معرفی میکنیم.     

میسلار واتر

پوست مختلط بهتره که دو بار در روز، یک بار صبح ها و یک بار شب ها شسته بشه. شوینده ای که میخوایم بهتون معرفی کنیم میسلار واتر مخصوص پوست های مختلطه. یک میسلار واتر خوب و با کیفیت، محلول پاک کننده آرایش، چربی و آلودگی از روی پوسته که علاوه بر پاکسازی پوست، وظیفه مرطوب کنندگی، آبرسانی، تقویت پوست و شفاف کنندگی پوست رو هم در اختیار داره.    

تونر مخصوص پوست مختلط

در بهترین روتین پوستی برای پوست مختلط باید از تونر استفاده بشه. تونری برای استفاده در روتین پوستی شب و روز پوست مختلط مناسبه که چربی های اضافه نقاط چرب پوست رو از بین ببره و باعث خشکی بیشتر در نقاط خشک پوست نشه. 

مرطوب کننده های فاقد چربی

هر نوع پوستی که داشته باشین مرطوب کننده یکی از پایه ثابت های روتین پوستیتونه. مرطوب کننده ای که در روتین پوستی شب و روز پوست مختلط به کار میره باید فاقد چربی باشه تا باعث افزایش چربی در نواحی چرب پوست نشه.   

ضد آفتاب

خرید یک ضد آفتاب مخصوص پوست مختلط رو در برنامه خود قرار بدین. مهم ترین مراقبتی که باید از پوست انجام بدین، محافظت از آن در برابر اشعه های مضر و خطرناک خورشیده.

لایه بردار 

در روتین پوستی پوست مختلط حتما از لایه بردار استفاده کنین. البته تایم استفاده از لایه بردار از بقیه محصولات پوست مختلط باید طولانی تر باشه. هفته ای یک بار از لایه بردار استفاده کنین تا سلول های مرده پوستتون پاکسازی بشن.  

خرید محصولات مراقبت از پوست مختلط از درتا بیوتی

فروشگاه اینترنتی درتا بیوتی بهترین و با کیفیت ترین محصولات بهداشتی و آرایشی رو برای شما عزیزان موجود کرده تا با خرید هر نوع محصولی که نیاز دارین هر چه سریع تر روتین پوستی رو انجام بدین.

دیدگاهتان را بنویسید